15 februari 2010

Verbijsterend

Ik ben een gewoon individu in een gewone Amerikaanse, oh nee, Nederlandse stad! Nooit had ik verwacht wat mij voor verschrikkelijks te wachten stond! In de vroege uren van vanochtend werd ik opgeschrikt door een huiveringwekkend geluid! Naast het bed, op het nachtkastje, was plotseling de wekker afgegaan! Er stond mij een schokkende ontdekking te wachten: ik moest opstaan! Ik sloeg de deken van mij af, en stapte uit het warme, veilige bed! Het huis was verschrikkelijk koud! Ik ontdekte, dat ik naakt was!

Voorzichtig liep ik de trap af! Eenmaal beneden deed ik opnieuw een schokkende ontdekking! Het was pikdonker! Ik duwde voorzichtig op de lichtknop! Ik liep verder, en kwam bij de keuken! Ik opende de koelkast! Wat ik daar aantrof, tartte elke verbeelding! De melk was maar liefst één dag over tijd! Een verschrikkelijke stank verspreidde zich niet! Ik deed het vriesvak open! Daar lag het brood, het was ongelofelijk bevroren! Ik nam er twee sneetjes uit, en ontdooide ze in de magnetron! Ik werd gekweld door honger en dorst! Mijn lichaamsgewicht was maar liefst een halve kilo afgenomen in de lange, zware nacht!

Ik smeerde boter! Ik pakte een pak hagelslag! Dit zat vol sensationeel bruine korrels! Ik kantelde het pak hagelslag! Ik mocht mijn boterham niet missen! Daarna zette ik koffie! De geur was ronduit verbijsterend! Ik schonk de gloeiend hete vloeistof ternauwernood in een kopje!

Ik ging zitten! Met een spectaculaire beweging bracht ik het brood naar mijn mond. Ik nam een hap! Ik ontbeet!

En ik dacht na. Over hoe doodvermoeiend het moet zijn om tekstschrijver bij SBS te zijn.

Geen opmerkingen: