5 november 2009

Blaasontsteking

Soms overdenk ik weleens wat ik later had willen worden. Bijvoorbeeld een beroemde popster. Zingen kan ik niet, maar dat kunnen de meeste artiesten niet. Zingen is nog wel de laatste vaardigheid die je als 'celeb' nodig hebt. Alle zang komt toch uit de computer, en klinkt ook als een computer, maar dan eentje uit pak 'em beet 1985. Men neme Britney Spears, of Rihanna, of welke bekende 'zangeres' ook. Zelfs Madonna, toch een grote ster, kan voor geen meter zingen.

Nee, wat het voor mij zo lastig maakt, is dat ik geen onsmakelijk bloot wijf ben. Ik ben bang, wanneer voortdurend m'n schaamlippen naar buiten laat bengelen, ik beslist een blaasontsteking krijg. Ook heb ik nog nooit 'per ongeluk' mijn sexcapades op internet gezet, en dat is toch wel een vereiste. (Ik heb ze zelfs nog nooit gefilmd, maar daarin schijn ik ouderwets te zijn, ik scheer niet eens mijn ballen.)

Ik moest denken aan al deze smeerlapperij toen ik vanmorgen las, dat LLink uit het omroepbestel verdwijnt. Die waren immers i-de-o-lo-gisch, en dat is een vies woord natuurlijk. Want (bijvoorbeeld) het milieu is leuk, maar het ontploft niet en je kunt er ook niet echt op rukken, dus het verkoopt voor geen meter. Ja, milieu verkoopt wel, als het een loze marketingkreet is op een blik motorolie, met dito zelfverzonnen keurmerk, dat niets méér kost, en dat stiekem gewoon dezelfde olie bevat. Het hele debat over een leefbaarder (buikpijnwoord, sorry) wereld en een beter klimaat, het is lood om oud ijzer. Zodra het geld kost, worden mooie plannen in de prullenbak gemieterd. Of we maken het milieu verhandelbaar, zoals met emissies gebeurt. Is dat milieu toch nog ergens goed voor.

Terug naar smeerlapperij. Wat krijgen we namelijk in de plaats van LLink? Wakker Nederland, oftewel het telegraaf-reclameblok, zeg maar een soort FOX. En PowNed. Gatverdamme! PowNed is niet alleen smakeloos, nee, die smakeloosheid is zelfs hun handelsmerk. "Nodeloos kwetsend" is hun slogan.

Welke (PVV-stemmende?) randdebiel in Hilversum verzint dat? Welke idioot laat het toe, dat er godbetert nog meer ranzige meuk over het land wordt uitgekotst? Wat wil zo'n figuur bereiken? Krijgt hij zóveel geld van de nieuwe omroepen toegestopt? Dat is GVD namelijk ook mijn kijk- en luistergeld. Dat bestaat niet meer, zegt u? Natuurlijk wel, alleen heet het nu anders.

Nog voordat ze een minuut hebben uitgezonden, dus ja, ik ben bevooroordeeld, roep ik: alle PowNed kijkers terug naar Marokko!

Zo, dat moest er even uit.

Geen opmerkingen: