4 juli 2009

Held

Het Zeeheldenfestival is natuurlijk al 29 jaar het leukste festival van Nederland. Het is dat het juist uitdrukkelijk de bedoeling is dat het een klein, lokaal festival is en blijft, anders zou ik van de daken schreeuwen dat iedereen het moet bezoeken. Het is dus hartstikke tof, maar niet komen hoor, tenzij je in het Zeeheldenkwartier in Den Haag woont.

Gelukkig wordt aan die regel niet al te strikt vastgehouden, anders zou ik als ex-zeeheld -sinds begin dit jaar- niet eens meer welkom zijn. Pfoe. Nu moet ik op de fiets erheen, wel 5 minuten. Dat is wel anders dan 2 minuten lopen, maar je kunt niet alles hebben - laat staan lekker thuis poepen (ook wat waard).

Uitmuntende programmering dit jaar, ook. Dat het schitterend weer was, en is, dat helpt, maar deze editie blonk en blinkt tot dusver uit in goede programmering. Alle bands die ik tot nu toe gezien heb waren leuk, of in elk geval goed gekozen voor de plaats en het tijdstip waarop ze optraden. Ik heb persoonlijk de schurft aan reggae, dus de afsluiter op de vrijdag vond ik , maar en reggaeband hoort er traditioneel bij. Wat mij betreft, maar dat is persoonlijk, de enige 'misser' in de programmering tot nu toe. Morgen wordt ook zeker weer feest, met de Schlagerparade en Ellen ten Damme. Verheug me er nu al op.

Zondagsrust is ook al geen optie, want zondag is het leukste andere gratis festival van Nederland, te weten Metropolis. Ook al jaren een vaste waarde in het superaanbod aan festivals dat we in Nederland kennen; mensen vergeten weleens hoe rijk we daarmee hier gezegend zijn.

Het idee is om op een onchristelijk tijdstip naar Asraï te gaan kijken, vanwege tot of dat je hun kent of zo - ik hoop dat het lukt.

Geen opmerkingen: