26 september 2008

Kids

Een paar dagen geleden liep ik door een winkelstraat in de binnenstad. Voor mij liepen drie jonge vrouwen, ik schatte ze een jaar of twintig. Hoewel het tegenwoordig bon ton is om over etniciteit te spreken, doe ik dat hier niet. Om hen heen cirkelde een trits jengelende jonge kinderen. Aangezien ze daarnaast ook nog alledrie een bevolkte kinderwagen voortduwden, en ze allemaal naast elkaar liepen, moest ik er wel achter blijven lopen. Zodoende ving ik een flard van hun gesprek op. "Je weet toch, die vuile k#nkerhoer?", beet de ene moeder de andere toe, "ik ga die doodmaak!"

Het was verder een prachtige zonnige herfstdag. De bladeren kleurden mooi geel in het zonlicht. En ik dacht bij mijzelf: "wat een fijne kinderen zullen dat later worden. En wat zullen ze goed die nederlands praat." Op een terrasje heb ik even later een bakkie gedronken.

Geen opmerkingen: