6 september 2008

All rise

Mohammed Enait flikt het weer. De Commissie Gelijke Behandeling, lees: Commisie de Gelovige heeft Gelijk, werd -goddank- al eerder teruggefloten, toen een rechter oordeelde dat hun uitspraak over of meneer al of niet terecht was bij zijn sollicitatie afgewezen onjuist was.
Maar meneer Volstrekte Randdebiel vond fluks een nieuwe manier om uiting te geven aan zijn totale minachting voor de maatschappij die hij uit naam van zijn beroep vertegenwoordigt: nu weigert hij weer op te staan in de rechtszaal als de rechter binnenkomt. Een voor zover ik weet algemeen gebruik in vrijwel(?) de gehele Westerse wereld. Zo toon je je respect voor de rechter. Klare zaak. Maar nee, meneer Gefrustreerde Sandaalzwaaier wil niet. Om geloofsredenen.
Dat het me stug lijkt dat een geloof iets dergelijks voorschrijft, of over wat ik vind van dat geloof als het dat inderdaad voorschrijft, daar laat ik me wijselijk niet over uit. Maar volgens mij kennen rechtbanken zoiets als 'minachting van het hof', en dit lijkt me een tamelijk duidelijk voorbeeld. En toch krijgt die droeftoeter gelijk!! Dat geloof je toch niet? Als ik advocaat zou zijn, zou ik de orde van advocaten meteen vragen de goede man voor het leven te schorsen. Op grond van onoverkomelijke tegenstellingen tussen geloof en scheiding van kerk en staat. Wie zou zich trouwens door deze geflipte mafketel willen laten vertegenwoordigen? Lijkt me dat dat alleen kansloze geloofsgenoten van de goede man zullen zijn. Lekker stel.

Geen opmerkingen: