22 augustus 2008

Mafketel

Een of andere baardfiguur had een rechtszaak aangespannen tegen de gemeente Rotterdam. Meneer voelde zich gediscrimineerd. De man had gesolliciteerd voor de functie van klantmanager. (Dat woord is op zich al genoeg om mij te doen schuimbekken, 'klantmanager' bij een gemeente? Heeft een gemeente klanten dan? Of een ziekenhuis? Maar goed). Alleen, hij mocht van zijn geloof vrouwen geen hand geven. En werd dus -uiteraard- afgewezen. Duh! Maar wel een rechtszaak aanspannen!

Daar kan ik me over opwinden. Over de ongehoorde brutaliteit waarover je dan moet beschikken. Ik voel me er bijna persoonlijk door beledigd, als deelnemer aan een maatschappij waarin zoiets vanzelfsprekend belachelijk wordt gevonden. Alleen, het wordt minder en minder belachelijk, vaak krijgt dit soort idioten nog gelijk ook.

Zie je het al voor je? Wel bakker willen worden, maar aan vrouwen geen brood willen verkopen? Wel hovenier willen worden, maar niet met planten willen werken? Wel pedofiel willen worden, maar geen kinderen willen neuken? Hou 's op zeg!

Als mensen de illusie van een god willen koesteren, prima, dat is een grondrecht. Maar kies dan wel een baan die daarbij past, en ga niet lopen piepen dat dat dan dus niet elke baan kan zijn.

Geen opmerkingen: