21 maart 2008

Pas op: vallende vissen!

In Florida is een vrouw om het leven gekomen door een rog. Hee, denk je dan, overkwam dat niet ook die ADHDer met dat spraakgebrek, die alle dieren in Australiƫ al eens optilde? Je zou nog denken dat een trend is ingezet.

Maar nee, deze vrouw overleed tijdens het zonnebaden toen een rog boven op haar viel. WTF? Van alle manieren om aan je eind te komen, is dat toch beslist een originele. Vandaag las ik ook nog dat de Nederlandse naam van zo'n beest 'adelaarsrog' is. Kijk, dan wordt het een ander verhaal. Logisch dat je als rog dan het luchtruim kiest. En dan zijn roggen ook nog kraakbeenvissen. Kraak. Been. Vis. Voelt u hem?

Het heeft wel iets romantisch. Ik vermoed dat de nabestaanden het verhaal in de komende jaren niet zullen kunnen navertellen zonder er ook bij in de lach te schieten. Ik raad het ze in elk geval aan. Maar ja, je weet het niet met Amerikanen. Er zal wel een rechtszaak van komen. Benieuwd wie ze aanklagen - ik vermoed de autoriteiten verantwoordelijk voor dat stuk water. Die hebben natuurlijk verzuimd waarschuwingsborden te plaatsen. Het zou me niet verbazen als nu ook het dragen van helmen door badgasten verplicht gesteld gaat worden. Ter bescherming van badmutsen.

Geen opmerkingen: