16 november 2009

Paardenroeper

Nog meer Hype! Een 'verslaggever' van SBS heeft SCHOKKENDE beveiligingsgaten blootgelegd. Wat blijkt? Zonder noemenswaardige controle kun je als kwaadwillende burger binnenkomen bij Paleis Noordeinde. En daar dan de koningin omleggen, of zo. Zo ver is deze verslaggever niet gegaan. Wel is hij, samen met een handlanger, tot aan een paard van de Gouden Koets doorgedrongen!

Nu heb ik een klein stukje van dat bewuste programma gezien. En aangezien ik 13 jaar zo'n beetje om de hoek heb gewoond, weet ik hoe Paleis Noordeinde eruit ziet. En wat in het programma als 'Paleis Noordeinde' werd gepresenteerd, waren in feite de Koninklijke Stallen. U weet wel, waar de Gouden Koets staat. En de Koninklijke Stallen liggen helemaal aan de andere kant van de Paleistuin, die gewoon openbaar toegankelijk is.

Dus wat heeft de 'verslaggever' nu eigenlijk gedaan? Hij heeft zonder toestemming het paard van Bea geaaid. Oei oei, schokkend.

En nu is er dus herrie in de tent; roept politiek Den Haag moord en brand, want kan toch niet zo zijn dat je als burger zo gemakkelijk in contact komt met (het paard van) de koningin?

Nog afgezien van dat we in een open democratie leven, waarin het me een beetje onzin lijkt om het koninklijk huis angstvallig af te schermen van het volk op wiens zak het teert, lijkt het me, dat er wel belangrijker zaken zijn waarmee 'de politiek' zich kan bezighouden.

Geen opmerkingen: