7 september 2009

DSO

Pien wilde graag naar Nox Obscura, een steam punk avant-garde theatraal Vana events. Nou heb ik daar zelf op zich niet zo heel veel mee, maar ik had zoiets nog niet eerder meegemaakt, en een dagje uit met je geliefde is altijd gezellig, dus ik ging graag mee. Maanden geleden al kaarten gekocht, de grote dag kwam nader en nader, Pien trappelde harder en harder. Toen ik op een gegeven moment hoorde dat de Diablo Swing Orchestra zou optreden, keek ik er zelf ook reikhalzend naar uit. Dat vind ik namelijk een erg gave band, vooral kopen die plaat! (Er is er maar één, Butcher's Ballroom, in oktober dit jaar komt een nieuwe uit.) Vandaag hoorde ik echter dat het festival geannuleerd was wegens gebrek aan belangstelling. Wel potver!

Ik ben nog op zoek gegaan naar de andere tourdata van DSO. En zag dat ze zowaar nog een optreden in Nederland hadden. In Reusel. Waar? In Reusel. Wikipedia leert dat dat een gehucht in Noord-Brabant is, waarvan ik zomaar vermoed dat je na een lange treinreis eerst nog met de huifkar moet. Dat is dan wel weer jammer.

Je moet niet in wrok omzien, maar ik neem het mezelf nu wel kwalijk dat ik niet twee jaar geleden naar de Baroeg geweest ben om hen te zien. Het was destijds een brakke zondagmiddag, en we hadden allebei zoiets van 'blèh, ver weg.' Nu spijt!

Geen opmerkingen: