15 juni 2009

Mager

De hoofdredactrice van Vogue heeft verkondigd dat ze geen graatmagere modellen meer willen. Sterker, nu al zouden extreem magere meisjes voller worden gephotoshopt. Euhm, dat lijkt me de omgekeerde wereld, maar goed. Je zou ook twee crackers per week kunnen eten. Maar goed, ik zeg: hulde! Ik zeg ook: had dat niet wat eerder gekund? Hoe lang woedt die discussie nou al niet?

In een brief maant het goede mens ontwerpers om hun kleding aan te passen aan vollere modellen. De reden hiervoor is, dat mensen in deze tijd van crisis geen graatmagere modellen zouden willen zien. Dat is een redenering die ondergetekende in elk geval niet begrijpt. Als het om de meest voor de hand liggende reden is, namelijk dat het beeld van magere mensen anderen zouden confronteren met honger, tengevolge van het feit dat ze geen eten kunnen kopen, dan is wel duidelijk dat mevrouw de redactrice niet heel erg in dezelfde wereld leeft als u en ik. Maar dat is speculatie.

Op reacties van de modehuizen wordt nog gewacht, dus het muisje zal nog wel een staartje krijgen. Of nee, waarschijnlijker is het, dat het muisje helemaal geen staartje krijgt, want die modehuizen zullen diezelfde crisis wel aanwenden als excuus om te beweren dat voor vollere modellen meer stof nodig is.

'Van Karl Lagerfeld is bekend dat hij een voorliefde heeft voor extreem magere modellen', staat er ook nog. Je mag natuurlijk geen vooroordelen hebben, maar neem voor de gein even Karl Lagerfeld in gedachten. Zet dat beeld in je hoofd even naast de zin 'voorliefde voor extreem magere modellen'. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te bedenken: hee, graatmagere modellen lijken precies kleine jongetjes. Voelt u hem? Nu goed, dat is verder mijn mening.

Ik ga even lekker kokkerellen voor mijzelf en mijn meisje, want ik zie mijn meisje toch echt liever doorvoed en gezond.

Geen opmerkingen: