3 maart 2009

Titel

Surfend naar vage bandjes kwam ik op Wormphlegm. Twee zieke Finnen die zich bezighouden met... Ik wil het denk ik niet weten, maar in elk geval ook muziek. Ze hebben een aantal van hun deuntjes op plaat vastgelegd. Hun eerste demo heet 'In An Excruciating Way Infested With Vermin And Violated By Executioners Who Practice Incendiarism And Desanctifying Of The Pious' Gezellig. Je verwacht dan een grindcore orkestje, die zijn dol op dat soort hilarische titels, maar het schijnt doom te zijn. Die titel, hij slaat zo ontzettend lekker helemaal nergens op. Ik zie het gewoon voor me, twee suicidale tieners aan een fraai Fins meer, woordenboek Fins-Engels op schoot. Niet gehinderd door taalgevoel of goede smaak die woorden zoekend waarmee je denkt je oma het vreselijkst te kunnen shockeren. Het is vast geinige muziek, en fijn logo ook. Ik ga eens even kijken of ik er ook geluid bij kan krijgen. De release notes zeggen 'Tape limited to 100 copies'. Dat is zowel schattig als weinig hoopgevend. We zullen zien, peetweepee is geduldig tenslotte.

Geen opmerkingen: