25 december 2008

Jarig

Er is er een jarig hoera hoera
Je kunt hem niet zien het is Hij
Dat vinden gelovigen prettige ja ja
En daarom bidden zij blij

Hij leve lang hoera hoera
Tweeduizend jaar hoera
Hij leve lang hoera hoera
Tweeduizend jaar hoera

--

Hij leve hoog hij leve hoog
hij leve hoog hij leve hoog
Ja hoog ja hoog
Hij leve hoog

--

Oh kom er eens kijken
wat ik in mijn hersenen vindt
niets dan verzinsels
van God en 't heilig kind

De dominee sprak er schande van
toen ik zei waar is het kindje dan
altijd en overal zei die man
maar ik kon hem nergens vinden

Oh kom er eens kijken
waarom ik voor mijzelf niet nadenk
alles is beschreven
het Boek is wat ik vind

--

Maar dat klopt niet kinderen
ik kan Hem niet vinden
hoe kan ik weten of hij bestaat?

t'is een vreemdeling zeker
die verdwaald is zeker
is er iemand die weet waar hij gaat?

Oh opperbaas oh opperbaas
breng ons toch spoedig een bezoek
en zeg ons wat nuttigs
in plaats van lariekoek (..stom boek).

Hieperdepiep, amen!

Geniet ook van dit fraaie kerstlied, uitgevoerd door wat een natte droom moet zijn voor André en Jan Peter.

Leuk boek lezen? The God delusion

Geen opmerkingen: