18 augustus 2008

Sabai sabai

Ik kan dramatisch gaan doen. Maar vroegah, toen alles beter was, had je in Leiden twee Mexicaanse restaurants. Dat ene in de Breestraat, dat bagger was, en dat andere, Topolabampo (of zo). Daar kon je lekker eten. Met Mexicaans had het niets te maken, maar smullen deed je. Die bestaat niet meer. Nu zit er een Thais restaurant. Ik ben er een paar keer geweest, en vond het toen beter dan de andere twee. In Buddhas zit je leuker. Die andere in de Steenstraat(?) weet ik de naam niet eens meer van..die vond ik best duur.

Zoals je wellicht hebt gelezen hebben mijn ega en ik de penisplant bezichtigd. En aangezien Google Maps en Tom Tom en Gezond Verstand(tm) aangaven dat Sabai Sabai de gunstigste optie waren qua restaureren, belandden mevouw B. (laat het haar niet horen, ze gaat me slaan!) aldaar, in rstaurant Sabai Sabai. Mevrouw B. (Pien voor intimi) wond zich al meteen op over de waxinelichten, die behoorlijk high-tech waren. Dat had ik van Mevrouw B. niet verwacht, maar ze had wel een punt. Ze konden verder geen USB, of Bluetooth.

Wij namen de dinges-soep (Tom yam kung) vooraf. Die was erg lekker. Ik maakte de fout een hap te nemen uit een van de meegekookte pepers. Ik ben geen watje qua heet eten, maar in de Thaise keuken is het niet per se gebruikelijk dat je alle specerijen opeet. Waarvan akte.

Hoofdgerecht was resp. varkenshaas in een pittige groene curry, en inktvis in pepers en Thaise basilicum. Beide waren best okay, geen toppers. Jammer, want voorheen was Sabai Sabai een tent die ik eenieder aanraadde. Nu kun je -vind ik- in Den Haag beter eten, bijv bij Ramakien. Eerlijk is eerlijk: die is wel duurder.

Toch Oosters? Er zijn diverse Chinezen in Leiden. Geen japanners trws. Vergeet niet: Italie ligt ten oosten van Nederland. Er zijn goede Italianen in Leiden! Qua culinair meer iets oostwaarts is er ook India Way. Klinkt even oubollig als het er uitziet. Maar je kunt er écht lekker eten voor relatief weinig. De vindaloo is er echt pittig. Mevrouw B., die mij nu echt heus opzeker gaat vermoorden omdat ik haar zo noem, nam daar de Vindaloo. Zelfs zij vond het pittig. Gelukkig vond ze me toch ook nog lief.

1 opmerking:

Shirien aka Pien zei

...een waxinelichtje met alleen een aan/uit schuifknop is niet meer van deze tijd. Er moet op z'n minst Bluetooth of infrarood op zitten. How boring.

Mw. B.