20 april 2008

Poultrygeist

Terug van het eerste terrasje dit jaar en een copieuze Mexicaanse maaltijd. Het gevoel dat ik op ploffen stond, dus op de bank geploft. Een avond bij uitstek voor een filmpje. De keuze viel op Poultrygeist - Night of the Chicken Dead. Een splatter-horror comedy-musical (eh?) uit de Troma studios. Troma, dus ik had het kunnen weten. Enkele jaren geleden was ik op de Nacht van de Wansmaak, waar ik hilarisch slechte (delen van) films heb gezien. Troma was daarin opvallend prominent aanwezig.

Poultrygeist is met afstand de meest smakeloze, goorste, meest puberale, wanstaltigste film die ik ooit zag. Zo verbijsterend slecht, hij tart werkelijk elke beschrijving. Stiekem heb ik er zodoende veelvuldig om gegrinnikt. Wat een prul. Mijn wederhelft, die naast me op de bank achter de laptop zat, en mij af en toe een gefronsde blik toewierp, vatte het treffend samen toen ze na afloop zei: "Ik vind je toch nog lief hoor." Gaat dat zien!

Geen opmerkingen: