13 maart 2008

Vooral doorgaan

Ik heb een aantal PCs en laptops. Op deze hier staat Windows Vista. Dat is uit vrije wil maar niet van harte. Dat terzijde. UAC staat aan hier. Dat is ook uit vrije wil, maar vooral omdat als ik het uitzet Vista loopt te zeiken en zaniken, en omdat dan de helft van mijn apps niet meer werkt. En ik ben te lui om de details uit te zoeken.

Het gevolg is, dat ik 1000-en-1 prompts krijg als ik iets probeer dat net ff meer privileges vraagt. Ook al ben ik Administrator. De leukste ervan vind ik deze:

"Ga door als u reeds met deze bewerking bent begonnen"

Ja, want anders? Wat als ik niet doorga? Ontploft ie dan? Krijg ik dan reuze diarree?

Iemand in Redmond/Schiphol-De Rijk heeft deze debiele melding, die je werkelijk te pas en te onpas krijgt, goedgekeurd. Vast een 'managing director Marketing'. Ontslaan, svp!

Hoe groot is Microsoft? 80.000 werknemers of zo? Is er dan niemand die ff kritisch kijkt? Okay okay, de Nederlandse markt is maar laten we zeggen 10 miljoen gebruikers...

Hoe sneu is het dat wij als eindgebruikers de dupe worden van het geestelijk onvermogen van een bestropdaste teveelverdiener die zich ongetwijfeld consultant noemt.

Geen opmerkingen: