12 september 2008

Pasvorm

Er zijn momenten waarop ik me helemaal-honderd-procent kan identificeren met Al Bundy. Bijvoorbeeld als ik een mooie film zit te kijken, die bruut onderbroken wordt door een of ander intens stralend en dansend scharminkel, dat extatisch kirt over hoe heerlijk hij wel niet is, met zijn betere pasvorm voor op lichtere dagen. Voor mij als man iets om intens van over mijn nek te gaan, voor vrouwen vind ik het ronduit een belediging. Ze worden neergezet alsof ze op die dagen in de maand dat ze op hun vrouwelijkst zijn, ook wel het meest gelukkig moeten zijn. Mijn eigen ervaring met vrouwen is, dat dat verassend vaak niet het geval is. Maar ja, als je zo mager bent als de geportretteerde gelukkigen, dan heb je niet eens een periode. Zo heeft anorexia toch nog een voordeel.

Geen opmerkingen: