11 september 2008

Gat

Een 16-jarig meisje in India zou zelfmoord hebben gepleegd uit angst voor het zwarte gat. Lijkt me een typisch kul-bericht, maar niettemin roept het vragen op. Zoals: stel nou dat de LHC inderdaad een zwart gat opwekt. Dan wordt de gehele aarde in minder dan een fractie van een oogwenk opgeslokt in het Absolute Niets. Iedereen dood. Persoonlijk lijkt me dat werkelijk een fantastisch einde van Het Leven zoals wij dat kennen, iets romantischers kan ik me nauwelijks voorstellen. Ik bedoel, is er een glorieuzer en tegelijkertijd lulliger einde denkbaar?

Je kunt er ook bang van worden. Maar om nou vanwege die angst zelfmoord te plegen? Ergens zit daar iets scheefs in, nietwaar? Zelfmoord plegen omdat je bang bent om in één ondeelbaar moment pijnloos aan je eind te komen? Ik vind dat raar.

Als je bang bent voor iets, is het dan niet een beter idee om juist iets heel erg tegenovergestelds te doen? '16-jarig meisje uit India baart spontaan een zesling uit angst voor zwart gat.' Zoiets.

Indrukwekkende foto's van de LHC kun je verder hier bekijken.

Geen opmerkingen: